Kundeundersøkelsen 2021

Hvert år gjennomfører Nor Tekstil en omfattende kundetilfredshetsundersøkelse på et bredt utvalg av våre kunder på alle våre 26 vaskeri i Norge. Dette er et viktig arbeid for Nor Tekstil som gir oss verdifull innsikt om hva kundene våre opplever fungerer bra i dag, og på hvilke områder vi bør forbedre oss på. Som en takk for tiden våre kunder legger i undersøkelsen gir vi også en gave til et godt formål. Årets gave gikk til prosjektet “Barnas Jul 2021 - Superselma”.


Gode tilbakemeldinger

Kundeundersøkelsen er gjennomført i samarbeid med Enalyzer for å sikre god kvalitet på undersøkelsen og håndtering av data. Undersøkelsen ble sendt ut til et bredt utvalg av små og store kunder. Svært mange kunder tok seg også tid til å gi oss gode tilbakemeldinger både på kundeopplevelsen og forslag til forbedring. Dette er nyttig informasjon og viktig i det videre arbeidet for Nor Tekstil.


Hovedparameterne som det måles på er tilfredshet rundt våre produkter, kundeservice, kontaktperson og leveranse. I tillegg ser vi også på kundetilfredshet totalt sett, i hvilken grad våre kunder vil anbefale oss til andre og hvordan de opplever oss i forholdt til våre konkurrenter.

Nor Tekstil har nærmere 400 biler som er på veiene hver dag i hele Norge for å levere rene tekstiler til tusenvis av våre kunder. Dette er en krevende logistikk for å sikre at alle våre leveranser skjer på riktig dag og til rett sted. Det er derfor ekstra hyggelige at scoren og tilbakemeldingene på dette område er svært gode og en ytterligere forbedring fra 2020.

Norsk kundebarometer BI gjennomfører hvert en omfattende kundeundersøkelse. I undersøkelsen måles kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å begeistre kundene sine.

Vår undersøkelse er ikke like omfattende på dette området isolert sett, men vi utfører tilsvarende målinger for å kartlegge den totale kundetilfredsheten blant våre kunder.
 

  • 84,50 poeng på “Alt i alt hvor tilfreds er du med Nor Tekstil som leverandør” 

  • 83,11 poeng på “Hvor sannsynlig er det at du vil anbefale Nor Tekstil til andre”

  • 80,75 poeng på “På bakgrunn av dine erfaringer med Nor Tekstil, hvor attraktivt er selskapet sammenlignet med konkurrenter”

Dette er tilbakemeldinger som vi i Nor Tekstil er takknemlige og utrolig stolte over! Resultatet er også en betydelig forbedring i forhold til 2020. Det gir oss motivasjon og giv til å stå på enda mer for våre kunder.

Forbedringsområder

Selv om undersøkelse er god på de aller fleste områder, så er selvsagt ikke alt rosenrødt. Vi har fått over 600 tilbakemeldinger i undersøkelsen på forhold som fungerer bra og hva som fungerer mindre bra. Det er ikke nødvendigvis de store utfordringen vi får informasjon om her, men gjerne små problemer og irritasjonsmoment i hverdagen som kan være enkelt for oss å løse. Vi har satt ned en egen prosjektgruppe som skal jobbe systematisk med dette slik vi kan strekkes oss enda litt mer.

Det fungerer godt i alle ledd - vaskeri, sjåfører, kundeservice, kundekontakt, faktura. Veldig bra!
— Beate Voetman, Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus

Barnas Jul 2021 - Superselma

I sammenheng med kundeundersøkelsen gir vi i tradisjon tro en gave til et formål som vi synes er gjennomtenkt og bra. I år ble det prosjektet “Barnas Jul 2021- Superselma” i regi av støtteforeningen for kreftrammede. For hver besvarte undersøkelse ga vi et bidrag som har resultert til over kr 20.000,-. Dette er vi godt fornøyd med!

Les mer om prosjektet og hvordan det gikk.


Gaver til prosjektet “Barnas Jul 2021 - Superselma” klar til utlevering på Akershus Universitetssykehus


Bjørn Erik Kringstad